Roadtrip - Reisverslag uit Virginia Water, Verenigd Koninkrijk van Sanne Stiekema - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Virginia Water, Verenigd Koninkrijk van Sanne Stiekema - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Sannestiekema

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Virginia Water

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik vanaf deze website van me heb laten horen...
Maar dat is niet geheel zonder reden.
Ik ben namelijk 2 weken geleden op Roadtrip geweest met 7 andere meiden.
5 Franse meiden: Marie, Jessica, Pacou, Mélissa, Chacha en 2 Spaanse meiden: Beatriz en Sara.

Van te voren allemaal dingetjes geregeld, o.a de plekken waar we zouden overnachten en de 2 auto's die we hebben gehuurd.
We zijn zaterdagochtend vroeg vertrokken uit Ascot, maar voor het zover was gingen we boodschappen doen.( jaja we hebben beide keren gekookt in ons hostel).
Heb je ooit wel eens met 8 meiden geprobeerd boodschappen te doen? Volgens mij maakt het niks uit of het mijn lieve vriendinnetjes zijn uit Beetsterzwaag en we boodschappen gingen doen om bij Rosa te eten of het met 7 meiden zijn die je hier hebt leren kennen. Beide keren loopt het uit op een discussie over wat we wel en niet moeten kopen. Na de boodschappen in de auto geladen te hebben en de muziek op volume MAX hebben gedraait kon onze roadtrip officeel beginnen.
Onze eerste bestemming: Winchester.
Een plaatsje wat bekent staat om zijn enorm grote kathedraal.
Wij als ware cultuursnuivers hebben van de gelegenheid gebruikt gemaakt om even te gaan kijken.
Als snel hadden we het wel gezien en zijn toen door gereden naar Southampton.
Deze plaats heeft vroeger de Titanic gelegen. Tegenwoordig liggen er gigantische cruiseships in het water.
Toen we aankwamen rijden lag cruiseship Queen Victoria nog aan wal! Gelukkig waren we net optijd want niet veel later vaarde hij weg.
Na dit indrukwekkende schip gezien te hebben vertrokken we naar Portsmonth, ook de plek waar we de eerste nacht zouden slapen.

Eenmaal in Portsmonth aangekomen en onze bagage gedropt te hebben,gauw met onze alcoholische versnapperingen naar het strand gegaan. We hadden een kleedje meegenomenen en die op het strand neergelegd. We hebben van het moment gebruik gemaakt om te genieten, elkaar van alles en nog wat te vragen. We waren het allemaal over 1 ding eens, dat dit echt iets unieks is en dat we dit ons levenlang nooit meer gaan vergeten.

We sliepen met z'n 8en op 1 kamer.
Zag er allemaal erg goed en verzorgd uit.
Beatriz, Sara en ik hebben de eerste avond voor het eten gezorgd.
Niet helemaal een michelin ster waardig, maar het was een heerlijk en prima bodem voor onze stapavond.
Na dat we allemaal ready waren richting het bruisende nachtleven van Portsmonth.Een hele lange straat vol met alleen maar clubs, pubs en barren.
We kozen uiteindelijk voor club The Drift, een leuke hippe tent.
Omdat we die morgen vroeg weer verder zouden rijden met de auto wilde iedereen om 1 uur terug naar de hostel.
Ik persoonlijk had totaal geen zin en ben samen met Sara gebleven om verder te feesten. (we waren er nou toch ;)).
We hebben ons prima vermaakt en dat maakte de klok ons erg duidelijk toen we om 5 uur in bed lagen.
We konden niet slapen en waren nog helemaal in de feest stemming.
Gooeeeeeeeeeeeedemorgen vermoeidheid!!We werden om 8 uur door de andere meiden wakker gemaakt. Exact 10 uur vertrokken we naar onze volgende plaats: Brighton.

Heel de maand Mei is er in Brighton een festival en dat was ook zeker wel te merken. Het leek wel of half Engeland af was gereisd naar Brighton.
Eenmaal aangekomen moesten we eerst onze Hostel vinden...
Na 3 keer hetzelfde rondje te hebben gereden op de tomtom, hadden de meeste er genoeg van en heb ik mijn groote vriend Google maar ingeschakelt.
Deze wist ons gelukkig te vertellen waar het was.
Deze keer sliepen we niet met z'n 8en op een kamer maar met z'n 18en. Dat was wel even wat anders.
Deze dag hadden we typisch engels weer, het kwam met bakken uit de hemel vallen. We lieten ons niet kennen en zijn langs het strand richting de pier gelopen.
Vanaf het strand gezien lijkt de pier niet heel groot, maar zodra je er zelf op loopt lijkt er geen eind aan te komen.
Je loopt zelf eerst door een gigantische, kermis/ gokhal achtige ruimte.
Waar allemaal mensen iedere dag trouw met hun muntjes te wachten staat.
Als verzopen katten kwamen we aan in ons hostel. Gauw een warme douche nemen en dan gezellig met z'n allen gaan eten. Voordat we aan het eten waren was het 10 uur. Tassen met drank meegenomen en dat op het strand opgedronken (gelukkig was het de hele avond droog). Ons Spaans gezelschap heeft ons geprobeerd de flamingo te leren...
Met wat slokjes op heeft dit geleid tot geklungel en veel lachpartijen.
Na deze danceworkout, zijn we opzoek gegaan naar een club waar we verder konden feesten.
We hadden eentje gevonden, het was hier onwijs druk en erg warm.
Met deze omstandigheden voelde ik me niet erg goed en zijn toen vrijwel meteen vertrokken naar buiten. Ik en Pacou waren erg moe en hebben toen om 4 uur een taxi naar huis genomen.
Toen ik eenmaal op bed lag, was ik vrijwel meteen vertrokken.
Ook in dit hostel waren we exact 10 uur buiten. De zon heette ons op deze dag welkom en vertrokken voor ons laatste dagje naar een cliff: The Seven Sisters. Vol goede moed vertrokken we door de uitgestrekte landschappen opweg naar ons eind doel: de top van de cliff.
Boven op de cliff zijn we wezen lunchen. De weg naar de beneden ging 3 keer zo snel. Met in ons achterhoofd dat het weekend alweer voorbij was, zijn we naar Ascot terug gereden. Bij ons favourite pub nog een laatste drankje gedronken op dit fantastische weekend.

Wat een bijzonder weekend is dit geweest. Juist omdat je met allemaal verschillende meiden bij elkaar bent, is het een grotere uitdaging om er iets heel leuks van te maken.
We hebben het maximale eruit gehaald om dit weekend tot eentje te maken om nooit meer te vergeten. Guess what? we zijn voor mijn gevoel meer dan in geslaagd!!

heel veel liefs, Sanne

• 16 Mei 2012 - 18:49

Helma:

Wat weer een leuk verhaal lief! Ben zo blij voor je dat je optimaal geniet.